بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۲۸ خرداد) + آموزش تسلا ربات‌های انسان‌نمای «اپتیموس» را اجاره می‌دهد! روان‌شناسان می‌گویند اینترنت می‌تواند ترس ما از حفره‌های کوچک را تشدید کند! Assassin’s Creed Shadows یکی از کامل‌ترین سیستم‌های مخفی‌کاری این مجموعه را دارد کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) فعالان حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال از رئیس‌جمهور آینده چه درخواست‌هایی دارند؟ درباره زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا + ویدئو رفع مشکلات فضاپیمای «وویچر ۱» و ارسال دوباره اطلاعات به زمین iOS ۱۸ می‌تواند محاسبات ریاضی را در هر جای متن و با استفاده از صفحه کلید انجام دهد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد) + آموزش مردم سال گذشته ۱۴۹ میلیارد دقیقه ویدئو از آپارات تماشا کردند تصاویر جدید گلکسی S۲۴ FE منتشر شد + جزئیات کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) گلکسی واچ FE رونمایی شد + مشخصات و قیمت کدمورس جدید امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش بهترین کیف پول برای متصل‌کردن به ربات «همستر کامبت» چیست؟ + آموزش بسته اینترنت رایگان انتخابات ۱۴۰۳ در کدام سکو‌های داخلی قابل استفاده است؟
سرخط خبرها

استارت آپ ها، راهگشای تحریم

  • کد خبر: ۴۴۰۵۶
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
استارت آپ ها، راهگشای تحریم
علی جاهدی
سال هاست خیلی از شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا سرویس‌های مختلف خود را به کاربران کشورمان ارائه نمی‌دهند و هم راستا با تحریم‌های مختلفی که به کشور ما تحمیل شده است، دسترسی ایرانی‌ها به خدمات خود را مسدود کرده اند. با اینکه به طور کلی این مسئله مشکلاتی را برای کاربران کشورمان ایجاد می‌کند، اما می‌توان آن را به عنوان یک فرصت برای شرکت‌های فناور و استارت آپی هم دید. در سال‌های گذشته شرکت‌های فناور و استارت آپ‌های مختلفی بودند که در نبود سرویس‌های جهانی، ایده بومی آن‌ها را در داخل پیاده سازی کردند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفتند.
 
استارت آپ مسیریاب «نشان» را می‌توان یکی از این موارد به حساب آورد. با اینکه قبل از قطع دسترسی کاربران کشورمان به مسیریاب ویز، پروژه نشان شروع شده بود، اما اتفاقاتی که برای ویز افتاد تا اندازه‌ای به رشد بهتر مسیریاب‌های بومی از جمله «نشان» کمک کرد. اکنون در وضعیتی هستیم که مسیر رشد این برنامه‌ها شکل گرفته است و حتی در صورت وجود دوباره رقیب‌های قدرتمند خارجی، باز هم نمونه‌های داخلی مثل «نشان» به رشد خود ادامه خواهند داد.
 
به همین دلیل، زمانی که شرکت‌های فناوری مثل «ترلو» خدماتشان را به کاربران ایرانی قطع می‌کنند، این مسئله باعث به وجود آمدن یک فرصت کسب و کاری برای استارت آپ‌هایی مثل «میزیتو» و «تسکولو» خواهد بود که با ارائه باکیفیت خدماتی مشابه، علاوه بر رفع نیاز کاربران، بتوانند جایگاهی در بازار خدمات برای خود ایجاد کنند. البته مسلما حضور رقیبان قدرتمند خارجی می‌تواند تا حدودی به رشد بهتر شرکت‌های داخلی هم کمک کند. اما با توجه به توانمندی متخصصان و کارآفرین‌های ایرانی، این قابلیت در کشورمان وجود دارد که به سرعت جایگزین‌هایی بومی برای سرویس‌هایی که به دلیل تحریم به روی کاربران کشورمان بسته می‌شود ایجاد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->